divendres, 22 de gener del 2016

Tercer Diumenge del Temps Ordinari (Cicle C)

Diumenge, 24 de gener de 2016

Sant Lluc, 1, 1-4; 4, 14-21

Són molts qui han emprès la tasca d’escriure una narració dels fets ocorreguts entre nosaltres, guiant-se per l’ensenyament que hem rebut d’aquells que des del principi en foren testimonis de vista i després ho transmeteren de paraula. Havent pogut informar-me minuciosament de tot des dels orígens, jo també, noble Teòfil, he decidit escriure-t’ho en una narració seguida, perquè coneguis la solidesa de l’ensenyament que has rebut.
En aquell temps, Jesús se’n tornà a Galilea ple del poder de l’Esperit. La seva anomenada s’estengué per tota la regió. Ensenyava en les sinagogues d’ells i tothom el lloava.
I se’n anà a Natzaret, on s’havia criat. El dissabte anà a la sinagoga, com tenia costum, i s’aixecà a llegir. Li donaren el volum del profeta Isaïes, el desplegà i trobà el passatge on hi ha escrit: “L’Esperit del Senyor reposa sobre meu, ja que Ell m’ha ungit per portar la Bona Nova als desvalguts, m’ha enviat a proclamar als captius la llibertat, i als cecs el retorn de la llum, a deixar en llibertat els oprimits i a proclamar l’any de gràcia del Senyor”.
Després plegà el volum, el donà a l’ajudant de la sinagoga i s’assegué. Tots els qui eren a la sinagoga teníem els ulls posats en Jesús.
Ell començà dient-los: “Això que avui sentiu contar de mi és el compliment d’aquestes paraules de l’Escriptura”.

Comentari

Al començament del seu evangeli, Sant Lluc exposa que ha investigat tots els fets que es posa a escriure, i amb això, es dóna la suficient autoritat per a fer-ho.

Als principis del cristianisme, quan les comunitats eren petites i encara estava recent el pas de Jesús pel món, tota la seva doctrina es podia transmetre oralment sense més problemes, però a mesura que va anar estenent-se el cristianisme i passava el temps, va caldre posar tot el que havia succeït per escrit per a intentar evitar que es perdés l’esperit de la predicació de Jesús, i això és el que fa Lluc.

Quan Lluc explica com Jesús anava a la sinagoga, m’imagino un aspecte de la seva vida quotidiana, i entenc que de la mateixa manera que Jesús hi anava per a escoltar, llegir i comentar les Escriptures i donar gràcies a Déu, a mi també em convé anar a missa i mirar d’aprofitar aquest temps per a fer créixer la meva fe i la meva qualitat com a persona.

Objectiu

Fer una reflexió sobre quina és la meva actitud durant la celebració eucarística.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada