divendres, 16 d’octubre del 2015

Vint-i-novè Diumenge del Temps Ordinari (Cicle B)

Diumenge, 18 d'octubre de 2015

Sant Marc, 10, 35-45

En aquell temps, Jaume i Joan, els dos fills de Zebedeu, anaren a trobar a Jesús i li digueren: “Mestre, voldriem que ens concedíssiu un favor que us demanarem”. Jesús els preguntà: “Què voleu que faci?”. Ells li digueren: “Concediu-nos que, el dia que sereu glorificat, puguem seure l’un a la vostra dreta i l’altre a la vostra esquerra”. Jesús els respongué: “No sabeu què demaneu. Podeu beure el calze que jo beuré i ser batejats amb el baptisme que jo seré batejat?”. Ells li digueren: “Sí que podem”. Jesús els respongué: “És cert, vosaltres beureu el calze que jo beuré i sereu batejats amb el baptisme amb què jo seré batejat, però seure a la meva dreta i a la meva esquerra no sóc jo qui ho ha de concedir; és per a aquells a qui Déu ho ha reservat”. Quan els altres deu ho sentiren, s’indignaren contra Jaume i Joan. Jesús els cridà i els digué: “Ja sabeu que, en totes les nacions, els qui figuen com a governants disposen dels seus súbdits com si en fossin amos, i els grans personatges mantenen els altres sota el seu poder.
Entre vosaltres no ha de ser pas així: qui vulgui ser important, ha de ser el vostre servidor, i qui vulgui ser el primer, ha de ser l’esclau de tots, com el Fill de l’home, que no ha vingut a fer-se servir, sinó a servir als altres, i a donar la seva vida com a preu de rescat per a tots els homes”.

Comentari

Quantes vegades Jesús ens podria dir a nosaltres: “No sabeu el que demaneu”. L’home no pot saber de cap manera quines repercussions pot tenir allò que semblant-li just o que li pot portar algun benefici demana.

Per exemple, jo li puc estar demanant a Déu des de fa molt temps que m'ajudi a trobar una noia amb la que casar-me i formar una família. Però qui no em diu a mi que estic millor solter que no casat?.

Per exemple, mai gosaria demanar-li a Déu directament que em toques algun premi milionari en algun joc, però si que he de reconèixer que estaria encantat de que em toqués. Però qui no em diu a mi que amb els diners vingués la corrupció del cos i l’ànima?.

Per exemple, jo li puc estar demanant a Déu que em curi a mi o a algú proper d’alguna malaltia. Però qui no em diu a mi que aquesta malaltia serveixi per a apropar-nos més a Déu i comprendre’l millor?.

Són exemples, però que suposo que fan pensar. I vist això, no s’hauria de deixar de pregar, si no que hauríem de ser més reflexius a l’hora de demanar-li coses a Déu. I també, afegir sempre que es faci la seva voluntat i no la nostra, tal com Jesús ens va ensenyar.

Objectiu

Reflexionar una estona sobre: "faci's la vostra voluntat, així en la terra com es fa en el cel"

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada