divendres, 6 de gener del 2017

Bateig del Senyor (Cicle A)

Diumenge, 8 de gener de 2017

Sant Mateu, 3, 13-17


En aquell temps, Jesús, que venia de Galilea, es presentà a Joan, vora el Jordà, perquè el bategés. Joan no el volia admetre al baptisme. Li deia: “Sóc jo el qui necessito que tu em bategis. Com és que tu véns a mi?”. Jesús li respongué: “Accedeix per ara a batejar-me. Convé que complim d’aquesta manera tot el que és bo de fer”.

Llavors hi accedí. Un cop batejat, Jesús sortí de l’aigua a l’instant. Llavors el cel s’obrí i veié que l’Esperit de Déu baixava com un colom i venia cap a ell, i una veu deia des del cel: “Aquest és el meu Fill, el meu estimat, en qui m’he complagut”.

Comentari

Signe de comunió amb Déu, el bateig ens confirma que som fills de Déu. I també és un compromís. Com a fills de Déu també tenim les nostres responsabilitats que no són altres que mantenir-nos al costat de Déu i buscar la seva companyia eterna. I de quina manera aconseguirem això? Doncs estimant. Estimant a Déu, als nostres germans i a nosaltres mateixos.

No hem de ser massa durs amb nosaltres. Hem de saber trobar la mesura apropiada per a fer de la nostra vida una etapa que doni bons fruits. Reconeixent les nostres limitacions, però intentant continuament millorar allò que no ens agrada, ens permetrà apropar-nos més a Déu.

Objectiu

Recordar el dia del meu bateig.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada