divendres, 9 de gener del 2015

Bateig del Senyor

Diumenge, 11 de gener de 2015

Sant Marc, 1, 7-11

En aquell temps, Joan predicava així: “Després de mi ve el qui és més poderós que jo, tan poderós que no sóc digne ni d’ajupir-me a deslligar-li la corretja del calçat. Jo us he batejat només amb aigua; ell us batejarà amb l’Esperit Sant”. Per aquells dies Jesús vingué des de Natzaret de Galilea, i Joan el batejà en el Jordà. A l’instant, quan sortia de l’aigua, veié que el cel s’esquinçava i que l’Esperit, com un colom, baixava cap a ell, i es va sentir una veu des del cel: “Ets el meu Fill, el meu estimat, en tu m’he complagut”.

Comentari

Nosaltres vam ser batejats quan erem nadons i encara no erem conscients del que estavem fent. Per aquesta raó crec que, a part de fer el sagrament de la confirmació, seria molt interessant que quan assistim al bateig d’una altra persona, fòssim capaços de posar-nos en el lloc del batejat i seguir la celebració com si fos a nosaltres a qui es bateja. Si ho fem de tot cor estic convençut que sentirem renovar la força de l’Esperit Sant a dins nostre i serem conscients del do que vam rebre quan erem petits gràcies als nostres pares i padrins.

Objectiu

Llegir i meditar el que diu el Catecisme de l'Església Catòlica sobre el sagrament del baptisme: http://www.vatican.va/archive/catechism_sp/p2s2c1a1_sp.html

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada