divendres, 3 de març del 2017

Primer Diumenge de Quaresma (Cicle A)

Diumenge, 5 de març de 2017

Sant Mateu, 4, 1-11

En aquell temps, l’Esperit conduí Jesús al desert perquè el diable el temptés. Feia quaranta dies i quaranta nits que dejunava, i quedà extenuat de fam. El temptador se li acostà i li digué: “Si ets Fill de Déu, digues que aquestes pedres es tornin pans”. Jesús li respongué: “Diu l’Escriptura: L’home no viu només de pa; viu de tota paraula que surt de la boca de Déu”.
Llavors el diable se l’enduu a la ciutat santa, el deixa dalt la cornisa del temple i li diu: “Si ets Fill de Déu, tira’t daltabaix; l’Escriptura diu: Ha donat ordre als seus àngels que et duguin a les palmes de les mans, perquè els teus peus no ensopeguin amb les pedres”. Jesús li contestà: “També diu l’Escriptura: No temptis el Senyor, el teu Déu”.
Després el diable se l’enduu dalt una muntanya altíssima, li fa veure tots els reialmes del món i la seva glòria i li diu: “Tot això t’ho donaré si et prosternes i m’adores”.
Llavors li diu Jesús: “Vés-te’n d’aquí, Satanàs! L’Escriptura diu: “Adora el Senyor, el teu Déu, dóna culte a ell tot sol”.
Llavors el diable el deixà estar, i vingueren uns àngels per proveir-lo.

Comentari

Sempre que havia escoltat aquest passatge de l’Evangeli m’havia fixat amb el fet que Jesús també va patir les temptacions del pecat, però mai havia aprofundit amb el tipus de temptació que el diable planteja a Jesús.

Més d’una vegada s’ha dit, i jo mateix he comentat, que Jesús és de gran tot allò que va viure a Natzaret, i anant una mica més enllà em pregunto: Jesús ¿quan va ser conscient que era el Fill de Déu? ¿En algun moment de la seva vida? ¿O ja des del seu naixement?.

Suposo que els pares de l’Església això ja ho hauran plantejat i hauran arribat a una conclusió assenyada, però jo, des de la meva persona, i inspirant-me en la lectura d’avui em pregunto si aquestes temptacions que li presenta el diable no són un resum dels dubtes que se li van anar plantejant a Jesús al llarg de la seva vida.

¿Algun dia Jesús es va preguntar: “Sóc realment el Fill de Déu”? I si ho sóc, ¿què he de fer?, ¿guanyar poder, buscar l’adoració dels homes?, ¿O he d’intentar portar als homes un missatge d’amor i de convivència?. Dubtes, temptacions, vida interior que al final va donar el fruit d’un testimoni únic i la creença de que, sí, realment aquest era el Fill de Déu.

Objectiu

Quan senti que estic a punt de pecar, demanar a Jesús que em doni força per no apartar-me d'Ell.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada