divendres, 13 de gener del 2017

Segon Diumenge del Temps Ordinari (Cicle A)

Diumenge, 15 de gener de 2017

Sant Joan, 1, 29-34

En aquell temps, Joan veié que Jesús venia i digué: “Mireu l’anyell de Déu, que pren damunt seu el pecat del món. És aquell de qui jo deia: Després de mi ve un home que m’ha passat davant, perquè, abans que jo, ell ja existia. Jo no sabia qui era, però vaig venir a batejar amb aigua perquè ell es manifestés a Israel”. Després Joan testificà: “He vist que l’Esperit baixava del cel com un colom i es posava damunt d’ell. Jo no sabia qui era, però el qui m’envià a batejar amb aigua em digué: “Aquell sobre el qual veuràs que l’Esperit baixa i es posa és el qui bateja amb l’Esperit Sant”. Jo ho he vist, i dono testimoni que aquest és el Fill de Déu”.

Comentari

Tot el que fem pel fet de ser cristians o pel fet de voler agradar Déu no tindria molt sentit si no ens féssim una pregunta: Qui és i què representa Jesús per a nosaltres?. Per a Joan era el Fill de Déu que bateja amb l’Esperit Sant.

A nosaltres, mitjançant la catequesi i els ensenyaments dels pares i educadors, ens han dit que Jesús és, efectivament, el Fill de Déu i que ens ha ensenyat la manera d’apropar-nos a Déu, que és, ni més ni menys, que estimant.

Tot això ens serveix de gran ajuda a l’hora de començar el nostre camí sobrenatural, però crec que arriba un punt en que si no tenim personalment l’experiència de conèixer a Jesús, ens podem arribar a perdre per camins que no porten a la plenitud. Si no crec que Jesús és el Fill de Déu i que tot el que ens ha dit és font de vida, la nostra fe, la nostra vida cap a la vida eterna serà com flors de plàstic en front de flors recent florides al camp.

I com podem tenir aquesta experiència personal? No és fàcil, però crec que la millor manera és pregant/parlant amb Déu i ajudant a qui ens envolta de manera que acabem veient Jesús en aquell infant que eduquem o fem riure, en aquell company del treball que ajudem perquè està desbordat de feina i carregat de preocupacions, en aquell avi a qui dediquem part del nostre temps per a que es senti estimat, en aquells que han patit alguna desgràcia i els fem arribar alguna ajuda... acceptant nosaltres mateixos l’ajuda dels altres sempre que la necessitem...

L’agraïment i l’amor present en totes aquestes accions ens faran conèixer Jesús fins el punt que podrem dir que és el Fill de Déu i el nostre mestre i amic.

I sobretot, no defallir mai en aquesta recerca.

Objectiu

Reflexionar sobre què representa Jesús en la meva vida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada