divendres, 13 de maig del 2016

Solemnitat de Pentecosta (Cicle C)

Diumenge, 15 de maig de 2016

Sant Joan, 14,15-16.23b-26

En aquell temps Jesús digué als seus deixebles: “Si m'estimeu, guardareu els meus manaments; jo pregaré el Pare, que us donarà un altre Defensor, l'Esperit de la veritat, perquè es quedi amb vosaltres per sempre.
Qui m'estima farà cas del que jo dic; el meu Pare l'estimarà i vindrem a viure amb ell. Els qui no m'estimen no fan cas de les meves paraules, que no són meves, sinó del Pare que m'ha enviat. Us he dit tot això mentre era amb vosaltres, però el Defensor, l'Esperit Sant que el Pare enviarà en nom meu, us farà recordar tot el que us he dit i us ho farà entendre”.

Comentari

Són reconfortants aquestes paraules de Jesús. Ens fa saber la vinguda de l’Esperit Sant, és a dir, l’actual situació en la que ens trobem en la nostra relació històrica amb Déu. Primer va ser el Pare, després el Fill, i ara és l’Esperit Sant. Esperit Sant que ens acompanya en el nostre camí. La força de l’Esperit és, ara per ara, la nostra guia, el nostre recordatori de la paraula de Jesús. Gràcies a ell podem seguir endavant, esperant la tornada de Jesús, un Jesús que, de fet, al igual que el Pare, no ens ha abandonat mai perquè tenim la seva presència cada dia a l’eucaristia.

Objectiu

Ajuda’m Esperit Sant a entendre el missatge de Déu i fer-lo meu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada